جمعه 7 اردیبهشت 1403
نقش اقتصادی تبلیغات

ارزش محصولات:

محصولات تبلیغاتی همیشه بهترین محصولات موجود در بازار نیستند. برخی از محصولات غیر قابل توصیف وجود دارد که به اندازه کافی مناسب هستند. اما تبلیغ کمک می کند ارزش محصول را با نمایش تصویر مثبت از محصول افزایش دهد که به نوبه خود سبب متقاعد کردن مشتریان به خرید آن می شود. تبلیغات به مصرف کنندگان در مورد استفاده از محصولات آموزش می دهد و از این رو ارزش آن را در ذهن مصرف کنندگان افزایش می دهد. به عنوان مثال تلفن های همراه اول به عنوان ضرورت درنظر گرفته شدند، اما امروزه تلفن های همراه با تعدادی از ویژگی ها هستند که باعث راحتی آنها برای مصرف کنندگان می شوند.

تأثیر بر قیمت:

بعضی از محصولات هزینه تبلیغاتی بیش از محصولات غیر رسمی است اما برعکس نیز درست است. اما اگر رقابت بیشتری در بازار برای این محصولات وجود داشته باشد، قیمت ها باید کاهش یابد، به عنوان مثال، آبمیوه ها از مارک های مختلف.

اما برخی از محصولات تبلیغاتی نیستند و به قیمت زیاد نیاز ندارند و حتی قیمت های آنها بالا است اما هنوز رتبه اول را در بازار به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال، خودروهای پورشه.

تأثیر بر تقاضا و انتخاب مصرف کنندگان:

حتی اگر محصول به شدت تبلیغ شود، این بدان معنا نیست که میزان مصرف و یا گفتن مصرف نیز افزایش خواهد یافت. محصول باید با کیفیت بهتر و تنوع بیشتری نسبت به دیگران داشته  باشد. برای مثال، ذرت فلفل دلمه ای Kellogg دارای طعم های مختلفی با دامنه های مختلف است که برای گروه های سنی مختلف ارائه می شود و در حال حاضر نیز برای افرادی که می خواهند وزن خود را از دست بدهند نیز وجود دارد، در نتیجه مصرف کنندگان انتخاب های مخلتلف دارند.

تأثیر بر چرخه تجاری:

بدون شک، تبلیغات در استخدام تعداد بیشتری از افراد کمک می کند. این افزایش نقش پرداخت کارکنان در این زمینه را افزایش می دهد. این کمک می کند تا درآمد بیشتری را برای فروشندگان که برای بهبود محصولات و خدمات استفاده می کنند، جمع آوری کنند. اما اثرات نامطلوب تبلیغات در چرخه تجاری نیز وجود دارد. گاهی اوقات مصرف کنندگان ممکن است محصول خارجی را بهتر از رفتن به نام تجاری ملی پیدا کنند. این قطعا بر تولید تاثیر خواهد گذاشت که ممکن است بر تولید ناخالص داخلی کشور اثر بگذارد.

جنبه های اقتصادی بر اساس اصل فراوانی است که می گوید تولید محصولات و خدمات بیشتر از میزان مصرف است که به اولویت دادن به مصرف کنندگان در مورد گزینه های آنها کمک می کند و ثانیا به فروشندگان برای بازی در محیط سالم و رقابتی با نفوذ خود کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *