شنبه 1 اردیبهشت 1403
تبلیغات فضای باز

تبلیغات فضای باز پیام را به عموم مردم از طریق بیلبورد های بزرگراه، پسترهای حمل و نقل و غیره می رساند. تبلیغات بیرونی یک فرم بسیار مهم تبلیغاتی است زیرا تبلیغات بسیار زیاد است و برای همه قابل مشاهده است . بخش مهمی از تبلیغات این است که پیامی که باید تحویل شود، باید واضح و روشن باشد. اگر چه تصاویر را می توان استفاده کرد، اما آنها نمی توانند بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند. همه چیز باید به وسیله ی نمایشگر به گونه ای ارائه شود تا بینندگان ذهن خود را برای خرید محصول یا خدمات آماده کنند.

پیامی که باید تحویل شود میتواند یک آگهی برای خرید یک محصول، سفر، رای دادن به یک سیاستمدار یا کمک به خیریه باشد. طبق گفته انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا (OAAA)، میلیون ها دلار صرف تبلیغات فضای باز در هر سال می شود و انتظار می رود که این رقم رشد کند. این به دلیل این واقعیت است که ترافیک در فضای باز هر ساله رشد می کند و از این رو مخاطبان مورد نظر برای تبلیغات در فضای باز هم افزایش می یابد.

تبلیغات چاپی و روزنامه بخش بزرگی از تبلیغات را در بر میگیرد، اما تبلیغات در فضای باز به روش خود منحصر به فرد است. این یک روش بسیار سودآور برای تبلیغات است. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که طراحی بیلبورد و چاپ آن را در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی که در آن 30 ثانیه تجاری باید طراحی شده است. اگر تبلیغات در فضای باز به طور استراتژیک قرار داده شود، می تواند تأثیر قابل ملاحظه ای را برای هزینه های بسیار پایین تضمین کند. به همین دلیل تبلیغات در فضای باز بسیار مقرون به صرفه است.

صنایع مختلف استفاده از تبلیغات در فضای باز را به شیوه ای متفاوت به کار می برند. به عنوان مثال، خوردن آبنبات ها در فواصل از بیلبوردهای بزرگراه استفاده می کند تا مشتری را به حال نیش زدن و کمی در محل اتصال خود بماند. مک دونالد و مترو نمونه های عالی هستند. صنایع خودرو سازی و گردشگری از بیلبوردهای تبلیغاتی محصولات تبلیغاتی و برنامه های گردشگری استفاده می کنند. اینها به دلیل این واقعیت است که مردم در بزرگراه در جستجوی چنین اطلاعاتی هستند.

به غیر از تابلوهای تبلیغاتی، چندین فرم دیگر وجود دارد که در آن تبلیغات در فضای باز ممکن است انجام شود. برای مثال، شرکت های نوشیدنی از رویدادهای ورزشی و عرصه ها برای نمایش محصولات خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، کوکا کولا یکی از هواداران جام جهانی فوتبال بود. مکان های دیگر که می توانید ببینید تبلیغات در فضای باز عبارتند از:

  • تاکسی ها
  • اتوبوس
  • راه آهن
  • مترو و دیوارهایی که نقاشی شده اند

همه این اشکال تبلیغات در فضای باز بسیار محبوب و بسیار مقرون به صرفه هستند.

OAAA  تبلیغات بیرونی را به چهار دسته اصلی تقسیم می کند: بیلبوردها – این معمولا تقریبا نیمی از درآمد تبلیغات در فضای باز را تشکیل می دهد. سپس سیستم حمل و نقل و تبلیغات تلفن همراه وجود دارد که همچنین یک پایه اصلی تبلیغات در فضای باز را به خود اختصاص می دهد. تبلیغات در مبلمان عمومی نیز به طور جامع در حال حاضر در سراسر جهان استفاده می شود. آخرین باری نیست که تبلیغات کمکی باشد. چنین تبلیغاتی می تواند در قالب وبلاگ نویسی شرکتی باشد که امروزه از فرم های مهم تبلیغات است.

برای نتیجه گیری، می توان گفت که تبلیغات در فضای باز، اگر عاقلانه استفاده می شود، تبلیغات بسیار قدرتمند و مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *