پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
طبقه بندی تبلیغات

تبلیغات باعث ارتقاء محصولات و خدمات شرکت است.این کار با ایجاد آگاهی مشتری از محصول و تمرکز بر نیاز مشتری به خرید محصول کار می کند. در سطح جهانی، تبلیغات به بخش مهمی از دنیای شرکت ها تبدیل شده است. بنابراین، شرکت ها بخش مهمی از درآمد خود را به بودجه تبلیغاتی اختصاص می دهند. تبلیغات همچنین در خدمت ساختن یک نام تجاری محصول است که طول می کشد تا فروش موثر داشته باشد.

چندین شاخه یا نوع تبلیغات وجود دارد که می تواند توسط شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد . بگذارید آنها را به تفصیل بررسی کنیم.

طبقه بندی تبلیغات

  • تبلیغات چاپی – رسانه های چاپی برای مدت زمان طولانی تبلیغ شده اند. روزنامه ها و مجلات، تبلیغات گسترده ای برای شرکت های مختلف در سراسر جهان هستند. با استفاده از رسانه های چاپی، شرکت ها همچنین می توانند محصولات خود را از طریق بروشور و غیره تبلیغ کنند. روزنامه و مجلات فضای تبلیغاتی را به فروش می رسانند و هزینه آن بستگی به عوامل متعددی دارد. مقدار فضای، صفحه نشر و نوع مقاله هزینه تبلیغات را تعیین می کند. بنابراین یک آگهی در صفحه اول هزینه بیشتری نسبت به صفحات داخلی دارد. به طور مشابه یک آگهی در مکمل براق مقاله گران تر از کاغذ با کیفیت متوسط ​​است.
  • تبلیغات رسانه ای این نوع تبلیغات در سراسر جهان بسیار محبوب است. این شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیو یا اینترنت می باشد. تبلیغات در تلویزیون، مخاطبان زیادی دارند و بسیار محبوب هستند. هزینه تبلیغات بستگی به طول تبلیغ و زمان نمایش آگهی دارد. به عنوان مثال، آگهی های نخستین ساعت، هزینه بیشتری نسبت به موارد معمول دارند. تبلیغات رادیویی محبوبیت زیادی پس از ظهور تلویزیون و اینترنت ندارد، اما مخاطبان خاصی نیز برای تبلیغات رادیویی وجود دارد.
  • تبلیغات در فضای باز تبلیغات در فضای باز از ابزارهای مختلف برای جلب توجه مشتری استفاده می کند. بیلبورد ها، کیوسک ها و رویدادها و نمایشگاه ها یک راه موثر برای انتقال پیام شرکت می باشد. بیلبوردها در سراسر شهر حضور دارند اما محتوای آن باید به گونه ای باشد که توجه مشتری را جلب کند. کیوسکها یک خروجی آسان از محصولات هستند و به عنوان اطلاعات برای مردم نیز خدمت می کنند. بنابراین، تبلیغات در فضای باز یک ابزار تبلیغاتی موثر است.
  • تبلیغات مخفی – این یک راه منحصر به فرد برای تبلیغات است که در آن محصول یا پیام ظریفانه در یک سریال تلویزیونی یا تلویزیونی گنجانده شده است. آگهی واقعی، فقط اشاره به محصول در فیلم وجود ندارد. به عنوان مثال، تام کروز از تلفن نوکیا در گزارش اقلیت های فیلم استفاده می کند.
  • تبلیغات مخفی و خدمات عمومی همانطور که از عنوان خود مشخص است، چنین تبلیغاتی برای علل عمومی است. تعدادی از مسائل مهم مانند ایدز، یکپارچگی سیاسی، صرفه جویی در انرژی، بیسوادی، فقر و غیره وجود دارد که همه آنها نیاز به آگاهی بیشتر برای عموم مردم است. این نوع تبلیغات در زمان های اخیر اهمیت زیادی یافته است و یک ابزار موثر برای انتقال پیام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *