پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
هزینه تبلیغات

بودجه تبلیغی یک هزینه باقیمانده است. این بدان معنی است که هر دلار اضافی که برای تبلیغات صرف می شود، به طور مستقیم از سود است. همچنین، اگر آگهی ها به صورت ارزان انجام شود، بلافاصله تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل است که سهم چهارم به طور سنتی کمترین هزینه را صرف می کند. در این مقاله، ما بیشتر درباره هزینه های تبلیغاتی و نحوه تاثیر آن بر فروش یک شرکت آشنا خواهیم شد.

اشتباه رایج در هزینه تبلیغات

  • رایج ترین روش حسابداری برای تبلیغات، تخصیص بودجه تبلیغاتی برند در میان فروش SKU است. از این رو، چند سنت یا دلار به هر SKU فروخته می شود. مشکل این است که این روش بازخورد لازم برای بهبود روند را فراهم نمی کند. این شرکت نمیتواند تعیین کند آیا هزینه تبلیغات آن کافی است یا خیر. از آنجا که معیارهای دقیق موجود برای اندازه گیری تأثیرات دلار تبلیغات بر فروش تولید وجود ندارد، نتیجه یک جعبه سیاه است. شرکت ها هزینه های زیادی را برای بودجه های تبلیغاتی صرف می کنند، زیرا معتقدند که این بودجه ها به فروش کمک می کند. با این حال، آنها هیچ اثبات یا هیچ راه دیگری برای تعیین اینکه آیا این باور واقعی حقیقت است یا نه.
  • تبلیغ کنندگان بر این باورند که مزایای تبلیغات تنها در بلند مدت افزایش می یابد. با این حال، آنها در برابر کاهش تبلیغات در کوتاه مدت نیز هشدار می دهند. متریک اغلب به این استدلال اشاره می کند هزینه تبلیغات به نسبت فروش است. در بسیاری از موارد این نسبت دارای کشش بیشتر از یک است. این به این معنی است که یک دلار صرف تبلیغات باعث ایجاد بیش از یک دلار در فروش می شود. این بدان معنی است که اگر تبلیغات صرفه جویی شود، نتیجه یک کاهش غیرمستقیم فروش است. با این حال، مشکل این روش این است که کارایی تبلیغات را با هزینه صرف شده مرتبط می کند. با این حال، امروزه بازاریابی آنلاین تکامل یافته است. این اجازه می دهد که شرکت ها پول کمتری در تبلیغات داشته باشند و با این حال موثرتر باشند. بنابراین این روش تجزیه و تحلیل، منافع بهره وری را نادیده می گیرد و شرکت ها را ناکارآمد می کند و هزینه های بیشتری را ادامه می دهد.
  • کمبود ابزار وجود دارد که داده های زمان واقعی را در مورد آگهی صرف می کند و همچنین منفعت ایجاد می کند. اکثر ابزارها بعد از گذشت زمان به وضعیت نگاه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *